diumenge, 22 de desembre del 2013

Pollastre amb fredolics i fruits secs i picada de torrons i xocolata



Ditxós mes, que entra amb llardons i surt amb torrons








Quan vaig llegir la proposta del Memòries d'una cuinera d'aquest mes, vaig pensar de seguida en una conversa que havia tingut uns dies abans en una torroneria del Carrer Major. Com és de suposar, a casa nostra es consumeixen torrons d'Agramunt, és clar. Doncs mentre el Pavel i la Vica remenaven amunt i avall i triaven varietats que jo desconeixia - estic escrivint i tastant un torró soufflé dur cruixent deliciós-, jo anava parlant amb la venedora de l'enrenou de menjars d'aquestes festes. I  parlant de plats, em comenta:

-I si et sobra torró després de les festes, aprofita'l per posar-lo a les picades. El tou queda molt bo.

I cap a casa me'n vaig anar amb aquesta idea al cap. L'endemà, diumenge, vaig fer un pollastre rostit amb fruits secs i fredolics, amb una picada de torró i xocolata. I un polsim de canyella. I ja l'hem repetida un parell de cops. Acabat de fer és molt saborós, però d'un dia per l'altre encara ho és més. Si algú vol una recepta de pollastre per Nadal i encara no s'ha decidit, aquesta és una bona opció.








Per 5-6 persones:

Un pollastre d'uns 2 quilos i mig
Una ceba mitjana
3 grans d'all
100 grams de tomata natural triturada
Un vas de vi ranci
Un vas de brou de pollastre
Un pot de fredolics en conserva de bona qualitat
12 prunes seques
12 orellanes
Un sarpat de pinyons

Per la picada:

Un tall de torró tou d'ametlla d'uns 2 centímetres
Mitja presa de xocolata (5 grams)
Un all
2 carquinyolis
Sal
Un polsim de canyella
Un raig de vi ranci







Comencem daurant el pollastre, prèviament salpebrat, en una cassola amb oli. Retirem.

A la mateixa cassola hi sofregim la ceba i els alls, tot ben picat, fins que la ceba quedi transparent. Hi afegim la tomata i deixem sofregir fins que canviï de color i agafi una tonalitat daurada. Llavors hi incorporem el pollastre i afegim el vi ranci, deixant que evapori l'alcohol.

Quan notem que l'alcohol s'ha evaporat, hi afegim mig vas de brou de pollastre, tapem i deixem coure a foc mig uns 20 minuts.

Mentrestant, preparem la picada: posem tots els ingredients al morter, els aixafem bé, hi afegim el raig de vi ranci i remenem bé.

Escorrem els fredolics i els incorporem a la cassola. Hi aboquem també la picada, sacsem la cassola i deixem un moment destapat fins que evapori l'olor de l'alcohol de la picada. Tornem a tapar i deixem uns 20 minuts més a foc suau. Quan quedin uns 10 minuts, hi afegim els fruits secs.

Si veiem que la salsa queda espessa, hi afegim una mica més de brou de pollastre.



20 comentaris:

  1. Sorprenent picada que deu donar un toc especial i molt de festa al plat.
    Bon Nadal i millors àpats per a tots!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que té un toc de festa, és molt saborós i queda molt bé amb el pollastre. Bon Nadal!

      Elimina
  2. Aquet plat ès ben complert,molt ben preperat te un aspecta impecable, m'agrada molt.

    Molts petons i Bones Festes!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bones festes, Pilar! I que puguem gaudir de la cuina. Petons.

      Elimina
  3. Ohh quina pintassa que te aquest pollastre! impressionant! m'apunto la recepta, la vull provar. Una abraçada i bones festes per tu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bones festes, Cinta, una abraçada des de Lleida. Petons.

      Elimina
  4. madre mia Chus!!!! que pinta!! Y que buena idea lo de la picada de turrón!! Felices fiestas!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La picada de turrón me pareció muy original, la verdad es que le da un toque especial. Feliz Navidad, Vivi.

      Elimina
  5. Mira què et dic....que aquests pollastre el faré pel dinar del dia de Reis!!!!! OOOhhhh!!! Què bo ha de ser!!!!
    Petons, Chus!!! MOlt bones festes!!!!!
    Olga

    ResponElimina
  6. Ja veuràs com us agrada. Bon Nadal, Olga!

    ResponElimina
  7. Una picada molt original i nadalenca!! Bones festes! Petonets!

    ResponElimina
  8. M'agrada la idea del torró així a la picada i quins torrons més sofisticats que menges!
    A veure si tinc més temps i em poso al dia amb les teves receptes!;)
    Molt bones festes i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  9. Això si que és una participació original a la proposta de "torrons" del Memòries d'aquest mes!!! Torrons en plat salat! Deliciós! Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em va semblar molt original la idea de la picada amb torrons i realment li donen un toc especial. Petons.

      Elimina
  10. Ostres CHUS... tot i que estic enfebrada per una grip que m'ha deixat cao, t'aseguro que hem menjaríe ben de gust un platet d'aquest pollastre.
    XATA UN PETONET :)))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cuida't, Conxita, mira que agafar la grip per festes! Millora't. Petons.

      Elimina
  11. ostres Chus!!!! m'has deixat ben parada, no m'esperava pas una recepta com aquesta!!! però m'encanta, ha d'estar bruta. Moltíssimes gràcies per participar. Petonetsi bon any!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tenia el cuquet de fer la picada des D'aquella conversa a la torroneria i al llegir la vostra proposta em vaig animar. Bon Any!

      Elimina

Gràcies pel vostre comentari, això ens anima a seguir publicant.